UNITATE DIDAKTIKOA





Unitate didaktikoa hezkuntza-helburu espezifiko bat lortzeko diseinatutako irakaskuntza-egitura antolatua da. Ikasketa-planaren funtsezko zatia da hezkuntza formalean, eta gai edo eduki jakin bat zehatzago eta osoago irakasteko erabiltzen da.

Izan ere, denbora-tarte jakin batean gai jakin bat irakasteko diseinatutako jarduera eta hezkuntza-baliabideen multzo planifikatua da. Unitate didaktiko batek ikaskuntza-helburu argiak, curriculum-edukiak, irakaskuntza-estrategiak, hezkuntza-baliabideak, ebaluazio-jarduerak eta antolatutako ikasgaien sekuentzia izan ohi ditu. Unitate didaktiko baten helburu nagusia ikasleek gai jakin batean trebetasun eta ezagutza jakin batzuk lortzea da.

Hala ere, Unitate Didaktikoa eta Sekuentzia Didaktikoa antzekoak diren arren, ez dira gauza bera:

1. Unitate didaktikoa

- Irakaskuntzaren egitura zabalagoa eta osoagoa da, eta gai edo eduki espezifiko bat du ardatz.
- Hainbat irakaspen edo klase izaten ditu aldi batean, hala nola asteak edo, agian, hilabeteak.
- Hainbat ikaskuntza-helburu eta gai nagusiarekin lotutako hainbat jarduera, baliabide eta ebaluazio biltzen ditu.
- Irakaskuntzaren eta ikaskuntzaren ikuspegi orokorragoa eta epe luzerakoa du.

2. Sekuentzia didaktikoa

- Egitura txikiago eta espezifikoagoa da, eta ikaskuntza-helburu jakin batekin lotutako zenbait jardueratara bideratzen da.
- Unitate didaktiko handiago baten parte izan daiteke, edo modu independentean erabil daiteke kontzeptu estuago bati heltzeko.
- Denbora laburragoa hartzen du, klase bat edo gehiago, esaterako.
- Berariazko ikaskuntza-helburu bat lortzeko diseinatuta dago, eta ikasleak helburu horretara bideratzen dituzten jarduera sekuentzialak barne hartzen ditu.

Laburbilduz, unitate didaktiko bat esparru osoagoa eta zabalagoa da gai bat irakasteko, eta sekuentzia didaktiko bat, berriz, lotutako jarduera eta ikaskuntza-helburuen multzo espezifiko batera bideratzen da. Biak dira hezkuntza-plangintzaren osagai garrantzitsuak, eta modu osagarrian erabiltzen dira curriculum-helburuak lortzeko.

SEKUENTZIA DIDAKTIKOA

Izenburua: [izenburu iradokitzaile bat jorratu nahi den gaiaren inguruan]

Maila: Haur Hezkuntza / Lehen Hezkuntza / DBH / BATXILER

Saio kopurua: [7-12]

Proposamenaren testuingurua:

[Non egiteko (ikastetxea), zertarako egitea, zergatik izango da interesekoa?]

Landuko diren oinarrizko gaitasunak:

[curriculumean ikusi eta jarduerekin lotu]

Etapako helburuak [curriculumean ikusi]

Helburu didaktikoak

Edukiak [curriculumean ikusi]

Jardueren sekuentzia

 

a) Planifikatzea - Motibazioa

b) Gauzatzea - Garapen eta Ezartze fasea (aplikazioa)

c) Erabiltzea - Ebaluatzea eta Orokortzea (Transferentzia)

Ebaluazio irizpideak eta ebaluatzeko adierazleak [curriculumean ikusi]

 


Iruzkinak

Blog honetako argitalpen ezagunak

ZER DA ETA NOLA EGIN PORTFOLIO BAT (Portfolio elektronikoa / e-Portfolio)

IRULEGIKO ESKUA - MANO DE IRULEGI - MAIN D'IRULEGI - HAND OF IRULEGI

HIZKUNTZAREN GARAPENAREN FASEAK, MUGARRIAK, ETAPAK ETA OINARRIAK